Fécamp

Vrijdag 2 juni

Een slechte nacht gehad. De geluiden het gewiebel, ik moest echt even weer wennen. Hans is er een paar keer uit geweest om alles te controleren. Gelukkig schijnt het zonnetje weer als ik mijn ogen open doe. De temperatuur is aangenaam, ook zonder zon. 


Vandaag gaan we naar de 13e-eeuwse Notre Dame du Salut klimmen die op de hoge kalkstenen rotsen is gebouwd. Het zou ons, zeelieden, geluk moeten brengen. Daarna zijn we ook nog naar een klooster geweest, waar ze de beroemde benedictine brouwen. De kruidige geur komt je tegemoet.


Kaarsje voor oma

Als we terugkomen op de boot gaat Hans douchen en zich scheren. Ik neem, heel moedig, een plons in het koude zeewater. Mijn voeten bevriezen bijna, zo koud. Daarna neem ik de buitendouche op de boot en laat me heerlijk opwarmen door de zon. Ondertussen komen er steeds meer boten binnen varen. Ook enkele Nederlanders. 

Ons plan voor morgen is om zo ver mogelijk de Seine baai in te varen. De wind blijft moeilijk doen, maar we hopen dat de aanhoudende westenwind misschien iets meer naar het noord/westen gaat draaien. In ieder geval, morgen gaan we vroeg opstaan.

De haven van Fécamp


Reacties

Populaire posts van deze blog

Ons plan

De trossen zijn los!

Retteketet neemt sabbatical