We gaan!

Nog 4700 mijl te gaan 

Het aftuigen van de Zeevalk is gelijk ook afscheid nemen, en ons bewust worden van het feit dat we de Zeevalk hier voor een paar maanden gaan achterlaten. We zetten onze zeilreis hier 'op pauze' en hopen in november naar Suriname terug te keren en onze tocht te vervolgen. Nu de vertrekdatum dichterbij komt, stijgt de gezonde spanning. Beide boten zijn er klaar voor. De Beneteau en scheepshondje Happy zijn klaar voor de grote overtocht en de Zeevalk is klaar voor de zomerstalling. De boot is helemaal ontmanteld en ligt er kaal en eenzaam bij. 


Kale boot!

Eigenlijk zouden we half mei al vertrekken, maar Hans en ik werden allebei door Dengue ('knokkelkoorts') getroffen, waardoor we een weekje waren uitgeschakeld. Na een verblijf van drie maanden in Suriname, vertrekken we komende zaterdag (30 mei) richting Nederland. Als we straks op volle zee zijn en ik weer mijmerend voor me uit zal staren over de oceaan, denk ik vast vaak terug aan de geweldige tijd hier in Marina Waterland. De mooie herinneringen blijven in mijn hoofd zitten: de geur van het land na een regenbui, de overweldigende groene natuur, de geluiden van de vogels, het zoete verkoelende water in de rivier, de mooie luchten en de lieve, enthousiaste mensen van Suriname. Het afscheid van de mensen die we hebben leren kennen zal best even zwaar zijn, maar we gaan elkaar zeker weer terugzien. Hopelijk in een nieuw Suriname met betere tijden voor de mensen.

ABOENG!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Ons plan

De trossen zijn los!

Retteketet neemt sabbatical