Fietsdag

Woensdag 15 juni
Barometer staat op 1001,5

Onze 2e dag op Amrum en we gaan vandaag fietsen naar het Noorden, naar Norddorff. Daar zit een bakkertje, tip van Harm Perdok, die onwijs lekkere broden bakt. Aangezien wij vanavond droog willen vallen onder Amrum kunnen we wel wat rantsoen gebruiken. We fietsen langs de wadkant erheen. Iets minder warm gekleed dan gisteren. Maar ook vandaag is het weer onvoorspelbaar. Aankomend in het dorpje zien we gelijk de bakker. Het is er druk, ook het terras wat ze erbij doen, is vol. Wij ploffen ook neer, maar pas als we iets lekkers binnen hebben uitgezocht. Bijna niet te doen, zoveel lekkers.

Onze fietstocht gaat verder naar het Noorden. We moeten uiteindelijk onze fietsen neerzetten en verder lopen. Je kunt Amrum helemaal tot aan de punt belopen en dan via de Noordzee-kant terug. Het is wel een stiltegebied en de duinen waar de vogels broeden zijn afgeschermd. We kijken even waar we vanavond gaan liggen. We gaan terug via de bakker waar we onze broden hebben laten achterhouden. Dan fietsen we terug door het bos in het midden van Amrum.

Als we vanavond willen vertrekken, zal dat rond 20.00 zijn. Zo laat mogelijk in het tij, maar vroeg genoeg om in het licht aan te komen. Hans kijkt nog voor de laatste keer op windguru. Ze voorspellen toch weer harde wind, onweer en buien. In de verte zien we inderdaad donkere luchten aankomen. We blazen onze tocht af. We besluiten om morgenochtend te gaan.

Hans kruipt lekker weg in een boek en ik moet nog even weer aan de nieuwe situatie wennen. Als ik naar bed ga en het nog steeds niet geregend heeft, baal ik. Ik hoop zo op regen en onweer. Ik had het nog niet uitgesproken of de regen kwam met bakken uit de lucht vallen en er was 1 flits met een knal, gelukkig. Ik kruip lekker weg onder mijn dekentje.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Ons plan

De trossen zijn los!

Retteketet neemt sabbatical